donderdag 11 december 2014

Morgen

Nog één nachtje.
Nog één klein nachtje en ik ben alweer een heel jaar ouder.
En niet zomaar een onbenullig jaartje, nee, ik word 28..
Acht-en-twintig.

Nu ben ik benieuwd wat jullie lezers op dit moment denken.
Ik heb namelijk het idee dat dat sterk variëert.
Voor de ene groep ben ik nog heel (heel, heel) erg jong.
Voor de andere groep beginnen mijn jaartjes toch echt al wel te tellen..
En dat uit zich op de volgende manieren.

De één zegt:
'Ach kind, stel je niet aan'.
'28?! De wereld ligt nog aan je voeten!'
'Jee, wat ben jij eigenlijk nog jong!'

De ander zegt:
'28.. en nog niet getrouwd?!'
'En dat je geen kinderen hebt.. is dat een bewuste keus..?'
'Ach.. wat jammer dat het niet echt wil lukken met je carrière hè...'

Een wereld van verschil.
En om eerlijk te zijn; ik schommel er ook echt een beetje tussenin.

Ik ben enerzijds een correcte doch kritische jonge vrouw, samenwonend, in een hechte, fijne relatie.
Ik woon in een koophuis, heb een goede opleiding achter de rug en een mooi diploma op zak.
Ik werk hard, wil de wereld in en aan iedereen laten zien wat ik waard ben.

Maar anderzijds ben ik een enthousiast en dromerig jong meisje, die nog graag in sprookjes wil geloven.
Ik ben het meest gelukkig als ik met mijn intimi door Disneyland kan huppelen.
Ik wil zo veel mogelijk dingen doen en kan zelfs op zondag niet stilzitten.

En dat botst.

Maar de vraag is: is dat een probleem?
Ieder mens neemt meerdere rollen in zijn leven aan en die rollen kunnen prima naast elkaar, in één persoon, leven.
Op het ene moment ben ik de wat stillere, strenge jonge vrouw,
op het andere moment het luide, blije jonge meisje.
En voor die combi vind ik 28 een prachtige leeftijd..

Dus ik zeg, jeeej, nog maar één nachtje! :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten