donderdag 24 april 2014

Een avondje uit

Er is iets aan dat ontluikende zonnetje waardoor ik zin heb in uit eten gaan.
Loungen. Terrassen. Borrelen. Barbecueën.
Lekker spontaan het liefst. Gewoon, dat iemand lukraak een appje stuurt met een lekker plan en hup, dat doen we even!
Maar is dat echt zo makkelijk..?
 
In Amerikaanse films en series altijd wel.
Ik sta dan met open mond te kijken hoe snel en detailloos zij avondjes uit plannen.
 
"Shall we go out for diner?"
"I would love to!"
"Great, I'll see you tonight"
 
En poef, in de volgende scène zitten ze in een super-de-luxe restaurant aan een overheerlijk diner.
 
In Nederland, of nee, in de 'werkelijke wereld', kan ik me dat dus echt niet voorstellen.
Het zou eerder gaan als volgt:
 
"Zullen we vanavond uit eten?"
"Hm, leuk idee, maar ik zit nog wel met een hoop werk.."
"Nja, dan gaan we toch gewoon om 20.00 uur?"
"Nee, doe dan maar 19.30. Ik wil het niet te laat maken.."
"Prima, 19.30 it is"
"Hm, ok.. Maar dan moet ik wel even een oppas regelen hoor"
"Ok.. probeer dat eerst maar even dan..."
 
...
 
"Ok, de oppas in geregeld!"
"Mooi. Naar welk restaurant gaan we dan?"
"Ik houd wel van.. euh.. vis"
"Nee, ik vind vis niet lekker. Tapas?"
"Ja, dat is misschien wel handig.. Zit er in de buurt een leuk tapas restaurant?"
"Nja, iets buiten de stad.."
"Ok.. Maar ik wil wel een wijntje drinken hoor.. Wil rij dan rijden?"
"We kunnen ook het openbaar vervoer pakken"
"Ik zoek wel even op hoe laat we dan de bus moeten pakken"
"En vergeet niet te kijken tot hoe laat de bussen terug rijden!"
"Ok, ik zoek dat even op en dan bel ik weer terug"
 
...
 
"Ok, met de bus is op zich wel te doen"
"Waar en hoe laat tref ik jou dan?"
"Doe maar iets over 19.00. Ik sta dan wel op die hoek, bij dat bankje. Dan hoef je de wijk niet helemaal in"
"Dat rode bankje?"
"Ja"
"Prima"
"Fijn. Is er eigenlijk wel plek in dat restaurant vanavond?"
"Hm, misschien is reserveren wel slim ja"
"Ik bel ze wel even" 
 
...
 
"Helaas, vanavond zit alles al vol"
"Op zich niet zo gek nee.."
"Verdomme.. Waar gaan we dan heen?"
"Weet je wat: laat dat uit eten maar zitten. Ik kom wel gewoon bij je langs en haal eerst wat af bij de Chinees"
"Heerlijk! Tot vanavond dan!"
 
Zo kan het dus ook.
Iets minder glamoureus, snel en hip, maar het is vast een übergezellige avond! :)
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten