zaterdag 30 november 2013

Kaasplankje samenstellen bij Delekkerstekaas.nl

Als er iets is waar mijn wenkbrauwen van gaan fronsen dan zijn het Bekende Nederlanders in reclames. Mensen die, omdat ze nou eenmaal een grappig bekend snoetje hebben, al tonnen verdienen en dan ook nog eens met een electriciteitskabel, een hip nieuw drankje, een heel kek jurkje van een bestelsite of een mobiele telefoon van een specifieke aanbieder, in een reclame gaan staan. Ik vraag me dan altijd af: waarom?

Is het echt nodig jezelf te verkopen aan een bedrijf voor een extra 3 ton? Ik heb mijn 'vertrouwen' in diverse Bekende Nederlanders op deze manier al verloren. In programma's vond ik sommige BN'ers echt wel leuk, vooral ook omdat ik een link zag tussen de persoon en het programma: 'die creatieve vrouw, in dat leuke creatieve programma'. Maar als ze mij vervolgens heel serieus duidelijk gaat proberen te maken dat ik écht die soort tandenborstel moet kopen, dan denk ik: Tandenborstels? Jij? Please...

Toen ik via über-hip-modern-kanaal Twitter werd benaderd door een kaasbestelwebsite met de vraag of ik een blog over dat bedrijf zou willen schrijven, gingen mijn alarmbellen dus meteen af. Ik heb mijn eigen smaak, maak mijn eigen keuzes; ik ben niet voor elk karretje te spannen! Dus ik wil nu eerlijk bekennen; mijn eerste gedachte was 'zoek het maar lekker uit met je kaas'.

Maar direct daarna dacht ik: ík ben toch helemaal geen Bekende Nederlander? Ik verdien geen tonnen en heb geen bekend snoetje. Is het dan heel erg verkeerd om voor een gratis kaasplankje een blogje op te stellen? Nee, besloot ik.
Dus bij deze: een blog van mij, op verzoek van www.delekkerstekaas.nl.

Uiteraard is dit wel een eerlijk blog; ik ga niet iets schrijven waar ik niet achter sta. Nu sta ik gelukkig al heel snel achter iets dat met kaas te maken heeft, want ik ben een heuse kaasliefhebber.
Toen ik besloten had het blog te gaan schrijven, kreeg ik de mooie opdracht: 'zoek het maar lekker uit, de kaas'.
En echt waar; een kaasplankje samenstellen is echt heel erg leuk!
Uit de website vol met binnen- en buitenlandse kaasjes kozen we zes stukken kaas die ons lekker leken. Bij de kazen staat handige informatie als 'hoe smaakt deze kaas', 'welke wijn is er lekker bij' en 'mag je deze kaas eten als je zwanger bent' (jawel, daar zijn de baby's weer...). Érg handig!

De kaas werd bezorgd in een doos van piepschuim met koelelementen erin. Het openen van de doos is al een feest. En de kazen, waarvan we er inmiddels drie geprobeerd hebben, zijn érg lekker! Dus ja, ik ben enthousiast over de website.
Één noot van kritiek moet ik echter wel maken; de meeste kazen kunnen pas besteld worden vanaf 200 à 300 gram. Leuke kleine gezellige porties worden het helaas dus niet.
Maar desalniettemin vind ik het dus helemaal geen ramp dit blog-op-verzoek te schrijven. En een leuke bijkomstigheid: ik voel me nu stiekem nét een Bekende Nederlander..!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten